מקום 10 לגברים ו-11 לנשים בפתיחת הסבב האירופי

הקפטן והקפטנית, עומר לוינסון ונטלי קלוץ (צילום: Rugby Europe(

פתיחה לא קלה לשתי נבחרות ישראל, גברים ונשים, בסבב הtrophy של רוגבי אירופה בסוף השבוע בזאגרב. הפסדים בשלב הבתים שלחו את שתי הנבחרות למשחק הדירוג 9-12 כשרק ביום המשחקים האחרון החלו להגיע תוצאות חיוביות יותר. הסבב ייחתם בחודש הבא בטורניר בבודפשט.

נבחרת הגברים בהדרכת זאק לאבהלאבה, נאלצה להחליף קפטן ברגע האחרון, כשגל אבירם נפצע ונשאר בבית. עומר לוינסון, המשחק באוסטרליה, הוביל את הנבחרת שפתחה חלש עם תבוסה 34-7  לשבדיה שסיימה לבסוף במקום השלישי. 

ההחמצה הגדולה הייתה במשחק השני מול לטביה החזקה שזכתה בטורניר. ישראל הובילה 7-0, ואחרי שהלטבים חזרו ליתרון צימקה הנבחרת עד ל-12-14 במחצית. רק ב-4 הדקות האחרונות ניצלו הלטבים טעויות בלתי מחויבות וניצחו 12-31. את הבית המוקדם סיימה הנבחרת בתיקו 12-12 עם מולדובה. 

ישראל פגשה שוב את מולדובה במשחקי הדרוג וניצחה 0-22 במשחק מרשים. במשחק האחרון על מקומות 9-10 סבלה הנבחרת מפציעתו המוקדמת של יהל רוזיליו ונוצחה 5-10 מול פולין. 

מנהל הנבחרת, ג׳וליאן שפירו סיכם: ״היו צדדים חיוביים רבים בנבחרת עם שלושה שחקנים בלבד מעל גיל 24. עומר לוינסון לקח מנהיגות ויהל רוזיליו בלי נסיון שביעיות רב, היה עצום בקו הקדמי.  מהמצטיינים בטורניר כולו״.

לגבי סוגיות מחוץ למגרש אמר שפירו: ״אני רוצה לציין את מנהלי נבחרות שבדיה ולטביה שניגשו אלי לפני הטורניר, ביקשו להביע סימפטיה עם מה שאנחנו חווים כמדינה והודו לנו שהגענו בתקופה כל כך קשה.  גם הצד הבטחוני עבר ללא דופי ולא נרשמו שום תקריות עם צופים״.

צפו בניצחון על מולדובה:

*

גם נבחרת הנשים, בהובלת עומר חלפי המאמן והקפטנית נטלי קלוץ, לא נתקלה בבעיות בטחוניות או מצד צופים, אבל נתקלה במעט חוסר ספורטיביות מצד יריבות. ״בעניינים כמו סרטים בצבעי פלשתין בשיער של כמה משחקניות נורבגיה,לא התעסקתי, כי לא עמדתי לרדת לרמה שלהן״, אמרה מנהלת הנבחרת גבי גורדון. ״רק כשהנורבגיות איימו לא ללחוץ ידיים בסיום משחק מולנו, הודעתי למנהלת שלהן שאגיש תלונה רשמית כי זה נגד חוקי וערכי הרוגבי. הן עשו את הבדיקות שלהן ולחצו ידיים בסיום״.

גורדון ביקשה לציין הרבה סימפטיה מצד נבחרות גיאורגיה ולטביה.

מבחינת רוגבי, ההפסדים בפתיחה, 31-0 לפינלנד ו-0-27 לגיאורגיה היו צפויים וההפסד המאכזב היה בסיום שלב הבתים, 5-12 לנורבגיה. במשחקי הדרוג חל שיפור משמעותי. הנבחרת הפסידה משחק צמוד 12-15 לאוסטריה. ובסיום הטורניר השיגה ניצחון מרשים 5-17 על הנורבגיות עם שני טרייז לג׳סיקה טולקין ואחד לזוהר תבורי.

״אנחנו סובלות כמובן בחוסר ביריבות כשאנחנו בישראל. לכן אני מקווה שניקח את הסיומת הטובה בזאגרב אל תוך הטורניר בבודפשט בחודש הבא. מבחינת הצוות המקצועי דווקא המשחק מול פינלנד היה אחד הטובים מבחינת עבודה הגנתית. הופעת הבכורה של שלי פרי-אור שחיכינו לה הייתה מאד טובה כשגם ג׳סיקה טולשין הייתה מהמצטיינות״, סיכמה גורדון. 

צפו בניצחון על נורבגיה:

*

הייתה גם קבלת שבת (צילום ג׳וליאן שפירו):