מקום שלישי לנבחרת הנוער באליפות אירופה דרג ב׳

נבחרת הנוער (צילום: פרטי)

הישג מצויין לנבחרת הנוער בטורניר אליפות אירופה דרג ב׳ שנערך בפולין בסוף השבוע. שחקניו של המאמן נמרוד קפלן עלו לחצי הגמר, שם הפסידו רק לאלופת הטורניר והמארחת פולין. הנבחרת סיימה לבסוף על הפודיום עם ניצחון על תורכיה במשחק על המקום השלישי. 

״נכנסנו טוב מאד לטורניר, קודם כל בהכנה ארוכה ומקצועית – הטובה והארוכה ביותר שאני זוכר כמאמן הנבחרות. גם מהבחינה המקצועית וגם הזרימה של כל הצוות – מאמנים, פיזיותרפיסט, מנהל וכו׳. לרובם זו הייתה התנסות חדשה. במשחק הפתיחה קיבלנו הגרלה נוחה שהביאה לניצחון קל (5:38) על בולגריה״, אומר קפלן במשחק השני הבטיחה הנבחרת את עלייתה לחצי הגמר בניצחון 7:19 על קרואטיה.

המשחק השלישי היה לא מוצלח והסתיים במפלה 41:0 למארחת פולין. ״משחק לא טוב, גם ובעיקר שלי״, אומר קפלן על ההפסד שהביא לכך שבחצי הגמר ישראל פגשה שוב את פולין.  ״אבל דווקא לאור העניין הזה, ההתאוששות של השחקנים הייתה מרשימה מאד. לא קל להכין את עצמך למשחק מול יריבה שהביסה אותך אבל היינו קרובים מאד לניצחון״. ישראל עלתה ליתרון  14:12 5 דקות לסיום חצי הגמר מטריי של תומר גלרנטר אבל ספגה טריי דקה לסיום המשחק ונוצחה 14:17. 

במשחק על המקום השלישי שוב הרשימה הנבחרת בניצחון 7:19. על המשחק העיבה התנהגותו של המאמן התורכי שהורה לשחקניו לא ללחוץ את ידי השחקנים הישראלים. 

שחקני הנבחרת במחווה לחטופים. נבחרת הנוער (צילום: פרטי)

צפו בניצחון על תורכיה וטקס הענקת המדליות:

https://tinyurl.com/ypyheurb

קפלן שיבח במיוחד ארבעה שחקנים. ״תומר גלרנטר ועמי בלאס בתיקולים מצויינים ומשחק אינטנסיבי. רועי סדור, למרות גילו הצעיר, נתן לנו את הפיזיות שגרמה לרוגבי שלנו לבוא לידי ביטוי״, אמר קפלן. ״ויפתח זעפרני, נושא הבעיטות תמיד היה עניין כאוב לנבחרות שלנו. הפסדנו כל כך הרבה משחקים בהם היינו בשוויון בטרייז על ההמרות. ויפתח נתן לנו מימד חדש לגמרי – גם בבעיטות במשחק וגם בהמרות״. זעפרני דייק ב-12 מ-16 המרות במהלך הטורניר.

*

האתגר הגדול עם שחקנים מבטיחים ברוגבי הישראלי, היה מאז ומתמיד השירות הצבאי. לרוגבי הישראלי יש אפשרות לתת לשחקנים מעמד של ספורטאי מצטיין אבל המוטיבציה של שחקנים צעירים, במיוחד בתקופה הזו, היא לשרת שירות קרבי. 

״אי אפשר לכפות את הדברים האלו על שחקנים״, אומר קפלן, ״אבל אנחנו מסבירים להם שיש גם את האפשרות החשובה הזו, לייצג את המדינה בספורט. סיימנו פה במקום השלישי, הדגל שלנו הונף בגאווה, השחקנים התנהגו למופת ולא היינו רחוקים מהשמעת ההמנון״, אומר קפלן שאומר שהשחקנים גם סיירו במוזיאון ׳פולין׳ בוורשה, המתעד את ההיסטוריה של יהדות פולין במשך דורות עד השואה. 

גם קפטן נבחרת הבוגרים גל אבירם, בעצמו לוחם ביחידה נבחרת, דיבר עם השחקנים. ״אני לא הייתי רוצה לכפות על מישהו החלטה שהוא לא יהיה שלם איתה. לי לא הייתה אפשרות כי עדיין לא הצטיינתי ברוגבי בגיל הזה. אחד השחקנים שאל אותי מה הייתי מחליט ואמרתי לו בכנות שאינני יודע. אבל ייצוג המדינה הוא ערך מאד משמעותי. אם לא תתקבל ליחידת עילית,  יש מועמדים מצויינים לקחת את המקום. ברוגבי זה לא ככה, ואנחנו צריכים את השחקנים״, אמר אבירם.