דופונט וניו זילנד חגגו. קנדה ריגשה

הטורניר האולימפי הגדול מכולם הסתיים בפאריס – והכתיר כמה גיבורים היסטוריים ונבחרת אחת מרגשת.

אנטואן דופונט קיבע את מעמדו כשחקן הדור ברוגבי. השחקן הטוב בעולם ביצע לפני 9 חודשים את המעבר לרוגבי שביעיות והוביל את המארחת צרפת למדליית זהב, כשהוא עולה שוב ושוב מהספסל לרגעי ההכרעה.

ברבע הגמר ניצחה צרפת את המדורגת ראשונה בעולם ארגנטינה, למרות שנאלצה להתגונן בשישה שחקנים הרבה מהמחצית השניה. דופונט חתם בטריי ניצחון 14-26. בחצי הגמר ניצחה צרפת 5-19 את דרום אפריקה, שהדיחה אותה באותו אצטדיון מגביע העולם האחרון.

ובגמר הנחילה הפסד ראשון אי פעם ברוגבי אולימפי לנבחרת פיג׳י 28-7 כשדופונט, כובש שני טרייז ומכין אחד נוסף לארון גרנדידייר. קפטן פיג׳י, ג׳רי טוואי האגדי, הביא את מאזנו האולימפי לשלוש מדליות – שתיים מזהב ואחת מכסף.

דופונט בודק שזה מזהב Photo credit: Mike Lee – KLC fotos for World Rugby
פיג׳י. הפסד ראשון ב-8 שנים אולימפיות. Photo credit: Mike Lee – KLC fotos for World Rugby

🏉

כשקנדה הדיחה את המארחת צרפת 14-19 ברבע גמר טורניר הנשים, התחושה הייתה שהיא ״קלקלה״ את הטורניר בהדחת המארחת. כשהיא חזרה מפיגור 0-12 לנצח את אוסטרליה 12-19 בחצי הגמר היא סילקה את השחקנית המלהיבה בעולם, מדיסון לוי (14 טרייז בטורניר) עם הפתעת הרוגבי האולימפי הגדולה אי פעם.

כשהקפטנית אוליביה אפס, הסילונית צ׳ריטי וויליאמס וחברותיהן האלמוניות כבר הובילו במחצית 12-7 על הפייבוריטיות מניו זילנד זו כבר נראתה אחת הסנסציות האולימפיות הגדולות באיזשהו ענף. אבל הניו זילנדיות התעשתו, והצילו את המשחק האחרון בקריירה של פורשיה וודמן. היא עצמה ביצעה כמה טעויות קשות וספגה כרטיס צהוב, אבל חברותיה מיכאלה בלייד וסטייסי וואקה כבשו במחצית השניה, והגנו על מדליית הזהב שלהן מטוקיו בניצחון 12-19.

דרום אפריקה ניצחה את אוסטרליה וזכתה בארד הגברים. ארצות הברית עשתה זאת מול אוסטרליה בין הנשים.

ניו זילנד חוגגות זהב. Photo credit: Mike Lee – KLC fotos for World Rugby
שחקניות קנדה חוגגות ניצחון על אוסטרליה Photo credit: Mike Lee – KLC fotos for World Rugby